Glasbena šola Radovljica

Vrste programov
Program predšolske glasbene vzgoje

Namenjen je 5-letnim otrokom in traja 1 leto. Pouk poteka enkrat tedensko po 45 minut. Pomen predšolske glasbene vzgoje je v tem, da petletnemu otroku omogoča intenzivnejši in bolj sistematičen pristop do različnih glasbenih dejavnosti. Ob različnih glasbenih aktivnostih, tudi skozi igro, razvija glasbene sposobnosti in oblikuje odnos do glasbe in umetnosti nasploh. Razvrščanje otrok v ta program poteka brez predhodnega preizkusa razvitosti glasbenih sposobnosti.

Program glasbene pripravnice
Je namenjen 6-letnim otrokom in traja 1 leto. Pouk poteka enkrat tedensko po 60 minut. Pomen glasbene pripravnice se kaže v razvijanju elementarnega glasbenega posluha (ritmičnega in melodičnega) ter sposobnosti doživljajskega in pozornega poslušanja glasbe. Skozi različne oblike individualnega in skupinskega muziciranja pridobivajo dragocene izkušnje in znanja, ki olajšajo odločitev za izbiro inštrumenta. Razvrščanje otrok v ta program poteka brez predhodnega preizkusa glasbenih sposobnosti, prav tako ni pogoj za vpis predhodno obiskovanje programa predšolske glasbene vzgoje. Učenci se po zaključku programa glasbena pripravnica vključijo v program glasba na podlagi uspešno opravljenega preizkus glasbenih sposobnosti.
Program glasba

Pogoj za vključitev v program glasba je uspešno opravljen preizkus glasbenih sposobnosti, ki vključuje izvedbo pesmi po lastni izbiri, posnemanje ritmičnih in melodičnih motivov in razvitost glasbenega spomina ter fizičnih dispozicij in zdravstvenega stanja. V tem programu se učenci vključijo k inštrumentalnemu pouku. Pri izbiri inštrumenta je pomembna tako otrokova želja kot dejstvo, da je zaradi posebnosti in razlik med posameznimi inštrumenti potrebno izpolnjevati posebne vpisne pogoje.

Pomen tega programa je v odkrivanju in razvijanju glasbene nadarjenosti ter v doseganju ustreznega znanja in pridobivanja izkušenj za vključevanje v ljubiteljske instrumentalne ansamble, orkestre in pevske zbore.

V programu glasba se učenci izobražujejo na nižji in višji stopnji. Nižja stopnja se (če tako določa glasbeni program) deli na dve vzgojno-izobraževalni obdobji. Prvo traja 2 leti, drugo pa 4. Izobraževanje na višji stopnji traja 2 leti. Obvezna predmeta na obeh stopnjah sta inštrument in nauk o glasbi oz. solfeggio, na višji pa komorna igra in orkester.

Program plesne pripravnice
Je namenjen 6-letnim otrokom in traja 3 leta. Starejši novinci se vpišejo v razred svojih vrstnikov. Pouk poteka dvakrat tedensko po 45 minut.
Pomen plesne pripravnice je v odkrivanju in razvijanju plesne nadarjenosti, sooblikovanju osebnosti in načrtnem izboljševanju plesne izobraženosti, omogočanju osebnega razvoja v skladu z njihovimi sposobnostmi in zakonitostmi razvoja, vzgajanju za obče kulturne in civilizacijske vrednote, vzgajanju za medsebojno strpnost, spoštovanju drugačnosti in sodelovanju z drugimi. Pomen prvega in drugega leta plesne pripravnice je v spoznavanju telesa, prostora okoli sebe in skozi igro odnosa do okolja, posameznikov ali skupin. V tretjem letu učenci že zavestno izvajajo gibe in dejavnosti, ki njihovo telo usposabljajo za nadaljnje izobraževanje. Večji poudarek je na ustvarjanju. Razvrščanje otrok v program plesne pripravnice poteka brez predhodnega preizkusa razvitosti plesnih sposobnosti. Učenci, stari 9 let, se lahko po zaključku programa plesne pripravnice vključijo v program balet na podlagi uspešno opravljenega sprejemnega preizkusa.
Program ples

Pogoj za vključitev v prvi razred baleta (9 let) je uspešno opravljen sprejemni preizkus, ki vključuje predvsem razvitost fizičnih dispozicij kot so npr.: odprtost kolčnega sklepa, gibljivost stopala, gibljivost hrbtenice, muzikalnost itd.

Pomen tega programa je v prebujanju interesa in ljubezni do baleta, obvladovanju telesa, spoznavanju in utrjevanju tehnike, obvladovanju prostora, oblikovanju izrazne moči, ustvarjanju, prepoznavanju plesnih in glasbenih sestavin, spoznavanju plesnega izrazoslovja. Učenci razvijajo sposobnost koncentracije, razvijajo koordinacijo pri gibanju, gibalne sposobnosti telesa, razvijajo občutek lastne vrednosti, razvijajo smisel za plesno kulturo in sposobnost vrednotenja baleta in drugih zvrsti plesa, spoznajo možnosti in zahteve nadaljnjega baletnega izobraževanja itd.

Pouk traja 6 let. V 1. in 2. razredu baleta poteka pouk dvakrat tedensko po 60 minut. Od 3. do 6. razreda pa dvakrat tedensko po 90 minut (osnovni program). Po uspešno opravljenem 4. razredu imajo učenci končano nižjo stopnjo osnovnega baletnega izobraževanja, po 6. razredu pa višjo stopnjo. Obvezni predmet na višji stopnji je nauk o glasbi (2 razreda). Pogoj za napredovanje v višji razred je uspešno opravljen letni izpit predhodnega razreda.

Nauk o glasbi

Je predmet, ki z različnimi glasbenimi dejavnostmi spodbuja razvoj glasbenega posluha, glasbenih sposobnosti, spretnosti in znanj. Učence uvaja v razumevanje glasbenega zapisa v smeri lastnega izvajanja in ustvarjanja. Vsebine sledijo zakonitostim otrokovega kronološkega in glasbenega razvoja v starosti od 7 do 13 let. Pouk poteka v skupini, zato vključuje vse elemente socializacije, z glasbenega vidika pa terja prilagajanje lastne muzikalnosti skupinskemu delu.

Nauk o glasbi se izvaja po šest ali štiriletnem programu, učenci pa so v posamezni program razvrščeni glede na starost ob vpisu na instrument ali petje.

Šestletni program je namenjen učencem, ki se na inštrument vpišejo pri starosti 7 do 9 let.

Štiriletni program je namenjen učencem, ki se na inštrument vpišejo pri starosti 10 in več let. Vsebine so enake kot v šestletnem programu, le v prvih dveh letih povzemajo učni načrt štirih let bolj zgoščeno.

Komorna igra in orkester

Predstavljata pomembno dopolnilo in nadgradnjo učenja solističnih inštrumentov ter imata izrazito povezovalno vlogo med njimi. Učenci se ob skupinski igri učijo prilagajanja lastne izvajalske prakse in muzikalnosti soigralcem, ob tem pa razvijajo čut za vzajemno delo, delovno disciplino ter odgovornost.

Učenci godal se v višjih razredih nižje stopnje ter na višji stopnji povezujejo v godalni orkester, učenci pihal, trobil in tolkal v pihalni orkester.

V šolskih orkestrih so dobrodošli tudi učenci, ki so šolanje že zaključili.

Modul Avsenik
Od šolskega leta 2017/18 dalje v GŠ Radovljica izvajamo tudi program po modulu Avsenikova glasba. Za standardno zasedbo pri izvajanju le-te velja kvintet: trobenta, klarinet, harmonika, kitara in bariton oz. kontrabas ter pevci. Znotraj te vokalno-inštrumentalne zasedbe pa delujejo tri večje podskupine ali sekcije s točno določenimi funkcijami, to so: pevska sekcija, duet trobente in klarineta ter ritmično-harmonična sekcija.
 

Med cilji in nalogami modula Avsenikova glasba so:
  • odkrivanje in razvijanje glasbene nadarjenosti za igranje Avsenikovega sloga igranja,
  • izobraževanje za pravilen način izvajanja Avsenikove glasbe,
  • načrtno izboljševanje glasbene izobraženosti prebivalstva in ozaveščanje glasbene identitete, ki sloni na pojmu Avsenik,
  • vzgajanje za obče kulturne in civilizacijske vrednote, ki izvirajo iz slovenske tradicije.

Izobraževanje v programu traja 6 let. 4 leta so namenjena pridobivanju osnovnih znanj pri inštrumentu, petju in teoriji glasbe (program Glasba), zadnji dve leti pa pridobivanju specialnih znanj, ki so povezana z interpretacijo Avsenikove glasbe in značilna za ta modul.

učencev

predmetov

lokacij

let obstoja

Stopite v stik

Lokacija:
Linhartov trg 1, 4240 Radovljica

Uradne ure:
vsak dan od 9.00 do 13.00 ure.
V času počitnic uradnih ur ni.

Račun pri UJP: 01302-603 071 24 50   |   Davčna št.: 28776950   |   Matična št.: 50873500

Izvaja o dostopnosti | Varovanje podatkov

© 2025 Glasbena šola Radovljica

Dostopnost